יום חמישי, 18 ביולי 2013

פרש הברונזה פאולינה סיימונס, הוצ' מודן

כל אישה צריכה פעם בחיים שלה אלכסנדר כזה.
סיפור אהבה בין טטאינה לאלכסנדר. ברקע לנינגרד הנצורה, מלחמת העולם השנייה בין 1941 ל 1943.

מאז שקראתי את הספר "אלה תולדות" מאת אלזה מורנטה, לא נסחפתי בעונג קריאה כזה, אותה הרגשת בוקר, שאומרת: "נו שייגמר כבר היום, ואוכל להשתחרר מכל מחוייבות על מנת לקרוא, לקרוא, לקרוא.
מה כל כך אהבתי: יש בספר את כל החומרים שמרכיבים סיפור טוב- עלילה מרתקת, גיבורים מובחנים, יש טובים ויש רעים (איזה כייף), יש אהבה, קנאה, התפתחות, הגיבורים הראשיים הינם דמויות מתפתחות ומשתנות. השפה קולחת, זורמת, בגובה העיניים, התרגום כנראה מצויין. אין יותר מידי התפלספות, והתחכמות, יש בסיפור משהו מאוד אמיתי, חשיפה ריגשית נפלאה. בדיוק כמו שאני אוהבת.
נכון,  פרש הברונזה אינו ספרות מופת דוקא, ולא יילמד בחוג לספרות, אך הוא סיפור מרתק שיש בו הכל על מנת למגנט אליו קוראים, שאוהבים לקרוא, להתנתק מהכאן ומהעכשיו ולהפליג עם הגיבורים לעולמם.

אלכסנדר, אמריקאי במקור, משרת בצבא האדום מגלה את טטאינה אוכלת גלידה, בדיוק כשהוכרזה המלחמה על רוסיה, הם ניפגשים בלנינגרד, ומרגע זה חייהם שלובים זה בזו גם אם מאורעות ואירועים מרחיקים אותם האחד מהשני.

המיוחד בספר הוא היכולת של המחברת לתאר אהבה מזווית ראייה שלטעמי רק אישה יכולה להיות רגישה לה, ביד אומן היא מביאה לקורא את העולם הריגשי של טטאינה, את אהבתה ואת מסירותה, את התפתחותו של הרגש ואת התפתחותה מנערה לאישה כשבחייה גבר כמו אלכסנדר.

רק אישה יכולה לתאר את ההתענגות המינית הראשונה שחווה טטאינה עם אלכסנדר, ואת עולמה המיני המתפתח איתו, לטעמי גברים לא מסוגלים לגעת בעומקים כאלה בעדינות כזו.

לא אפרט כאן את התוכן, לא רוצה לקלקל לכם, ניתן לקרוא בכל מקום תקציר.

לאוהבי הקריאה ממליצה לקרוא.

אהבתי כל רגע.

באהבה

אורנה- הרחבת התודעה

אין תגובות: