יום ראשון, 30 בינואר 2011

שמש בהווה, ירח בעתיד....

  קוראי היקרים

טארוט ותקשור
לאחרונה הגיעה אלי אישה עם השאלה: האם היחסים במשפחה יחזרו להיות תקינים? כאן היה מקום לברר לאיזו משפחה היא מתכוונת, לבעלה ולילדיה או להוריה, אך העדפתי שלא לעשות כן, ומיד פנינו לתיקשור.
שלוש תמונות ברורות מאוד עלו בתיקשור:
  1. גשר מעל נהר שוצף. מעברו האחד אישה, גבר צעיר וגבר זקן מעברו האחר השואלת ואישה מבוגרת כסופת שיער. כל ניסיון לעלות על הגשר לא צלח. השואלת בתיקשור מרימה את ידיה ושולחת אור לשלושה, עוטפת אותם באור. אני שואלת את האישה המבוגרת מיהי, התשובה שמתקבלת: "התבונה".
  2. כל החמישה נמצאים בבית קפה, השואלת יושבת, מאחוריה עומדת האישה המבוגרת. השואלת כותבת משהו על דפים, ואני שומעת מסר שעליה לכתוב "הכתיבה תיתן לה תשובה לעניינים הבלתי סגורים". האישה המבוגרת נותנת לשואלת הילינג לגרון.
  3. השואלת והאישה המבוגרת יוצאות מבית הקפה. מסר: האישה המבוגרת מגנה על השואלת, היא מבקשת ממנה לשחרר את כל השלושה, היא תגן עליה שלא תפחד. גם היא אומרת לשואלת לכתוב.
הפרשנות של השואלת לתיקשור: השלושה הם אביה אחיה ואחותה, שהיחסים ביניהם לבינה אינם תקינים (הנהר שוצף), האישה המבוגרת היא האמא שהלכה לעולמה. השואלת מסכימה עם המסר שעליה לשחרר את השלושה ללא ייסורי מצפון. גם כשאמה הייתה בחיים אלה היו היחסים בין החמישה, היא ואמה ראו את החיים בשונה מהאבא, אחותה ואחיה.
השואלת הרגישה טוב מאוד לאחר התיקשור, היא חשה תחושת שחרור, ניקיון והקלה.
עברנו לקריאה בקלפים לגבי אותה השאלה.
היא בחרה בשלושת הקלפים הבאים:
שמאל: קלף 2 הכוהנת, אמצע קלף 19 שמש, ומימין קלף 18 ירח.

הירח



הכוהנת


השמש


השאלה שתעמוד במרכז הניתוח שלי תהייה: מה הקשר בין הקלפים לבין התיקשור?
קלף הכוהנת מסמל את העבר: זו אישה עם ידע רב, לא תמיד גלוי, בעלת אינטואיציה גבוהה, עולם פנימי עשיר, בעלת יכולות גבוהות. הסביבה בדרך כלל לא מצליחה ל"פענח" אישה מסוגה, ולכן לא מסוגלת להעריך את יכולותיה.
קלף השמש הוא ההווה:  מצב מוגן, מצב שהשואל יכול לקבל עזרה "מלמעלה" הסביבה לשואל נוחה מאוד, יש תחושה שהדברים מסתדרים, וזו תקופה מצויינת לקבוע יציבות בחיים אישיים ובמערכות יחסים. יש אפשרות להתרכז בעניינים המעשיים בחיי היום יום.
קלף הירח הוא העתיד: מצב של התכנסות, ההתקדמות חסומה לכן יש לברר את ההתנהלות בחיים מחדש, יש קצת בלבול וחשדנות. בהחלט עניינים המצריכים התבוננות מחודשת.
הסיפור ברובד הגלוי : השואלת, שיש לה יכולות גבוהות מאוד הן בתחום המעשי והן בתחום הרוחני, אינה מוערכת ולא היתה מוערכת גם בעבר על ידי אחיה ואחותה, ובמידה מסויימת גם על ידי אביה. העניין גרם לה לאי נוחות רבה בחייה. בהווה היא מחוזקת מאוד בשל תהליכי התפתחות שהיא עוברת, היא מבינה שהיחסים עם אחיה ואחותה ואף עם אביה אינם מובילים אותה לשום מקום. אך מכיוון שהיא מוגנת בקלף "מלמעלה" ובתיקשור היא מוגנת על ידי האישה המבוגרת היא יכולה לנקוט בצעדים מעשיים, כמו שהגיע המסר בתיקשור: להרפות, ולשחרר יחסים אלה, הם אינם מובילים לשום מקום. מכיוון שעבורה הכל "מסתדר בהווה" היא תרגיש מצויין לעשות זאת. בעתיד היא תחווה חשיבה מחודשת על צעדיה, התבוננות נוספת על היחסים האלה. תהייה תקופה מסויימת של התכנסות והרהור על הדרך.
שאלת המפתח: עד כה הסיפור הגיוני ומתקיים הקשר בין התיקשור לקריאה בקלפים. ובכל זאת איני יכולה להתעלם מכמה סמלים בקלפים, שגורמים לי להתבונן על כל הניתוח שוב. מי שמכיר אותי יודע שמה שאשאל את עצמי עכשיו הוא: מה בולט בקלפים? ואיך זה קשור לתיקשור?
הסיפור ברובד הסמוי: מה שבולט בתיקשור ובקלפים הוא המספר 2: בתיקשור אלה האח והאחות, ובקלפים אלה שני הילדים בקלף השמש ושני הכלבים/הזאבים בקלף הירח, והצמידות של הזוג: שמש וירח.
מה כל זה אומר? שאכן המשפחה של השואלת לא השכילה כל השנים להבין את חוכמתה הסמויה, היא ידעה לנהל את חייה הבוגרים בתבונה למרות שאחיה ואחותה הפנו לה עורף וממש עשו יד אחת כנגדה. בהווה מתקיימת בין אלה אידיליה, הם חברו ביחד למעשה נגדה, טוב להם ככקואליציה לעומתית, היא נשארה מולם לבד. השמש היא עבורה, היא מוגנת בהחלטות המעשיות שהיא מקבלת, הווה אומר להרפות ולשחרר אותם, גם השמש בקלפים וגם האישה המבוגרת בתיקשור מגינים עליה בהתמודדותה עם השניים האלה. ובקלף העתיד יש התהפכות מלאה בהווית השניים, מדמויות אידליות של שניים ביחד בקלף השמש, מתקבלת תמונה של שניים שפנו זה כנגד זה, תמונת הכלבים/זאבים היא תמונת מלחמה, השניים פונים האחד לעומת השני, תחושה של חשיפת שיניים והתמודדות קשה. גם העובדה שהקלפים ברצף הם קלפי היפוך, משמש לירח מדגישים באופן סמוי את ההתהפכות במצב הדברים.
ומה עם השואלת במציאות המתקרבת? מכיוון שדמותה בקלף שמאל מרמזת על אישה שיכולותיה הגבוהות נסתרות מעין רואה, היא תצטרך לגייס את כל חוכמתה, הן הארצית והן הרוחנית, על מנת לייצב את מערכת היחסים המדורדרת של אחיה. קלף הירח בא להגיד לה: לא על החלטת השחרור שנתת להם תצטרכי לחשוב מחדש, אלא תצטרכי לגייס את כל חוכמתך הקדמונית והעכשווית על מנת לעזור לאחיך לצאת מהמקום העכור שיחסיהם הביאו אותם אליו.
ההצעה שלי לשואלת: תמשכי כמה שיותר את תחושת השחרור שלך, והניקיון שאת מרגישה. עליך לפנות מקום רב על מנת לאפשר התמלאות נוספת, כי יבוא היום שתבונתך תידרש לאחיך, שכרגע מפנים לך עורף.

שואלת יקרה, כל אחד מקבל מהקוסמוס את המשימות אותן הוא מסוגל למלא על מנת לחוות למידה והתפתחות. יש לך בעתיד שיעור חשוב מאוד במערכת היחסים עם אחיך ואחותך, גייסי לכך את כל כוחותיך.
עזרה אם תצטרכי תקבלי כי המדריכים שלך נמצאים איתך לכל אורכה של הדרך.

אוהבת אותך

אורנה
  

5 תגובות:

Unknown אמר/ה...

היי
בכל קריאה וקריאה מחדש , הידע מתעצם וכן גם התבונה.
ממש מאלף .
תודה כיף לקרוא !

אנונימי אמר/ה...

בכל קריאה וקריאה לומדים שוב ושוב .
מעניין מאלף .
תודה

orna shafrir אמר/ה...

שמחה להיות במקום שלומדים
כל טוב ותודה
אורנה

שמחה שגיא אמר/ה...

את ממלאת את הנפש!!! צריך גם לזכור את האמירה שאין הברכה שורה אלא בדבר הסמוי מן העין.יכולותיה וכישוריה הסמויים יעמדו לצידה בשעת מבחן! !אורנה את עושה טוב לאנשים רבים.

שמחה שגיא אמר/ה...

את ממלאת את הנפש!!! צריך גם לזכור את האמירה שאין הברכה שורה אלא בדבר הסמוי מן העין.יכולותיה וכישוריה הסמויים יעמדו לצידה בשעת מבחן! !אורנה את עושה טוב לאנשים רבים.