יום שבת, 8 בינואר 2011

כשנסיך הברבורים ונסיך המרכבה נפגשים....

שלום לכם קוראי היקרים

הגיעה אלי אישה כבת שישים, ששואלת על שינוי בחייה, היא רוצה לרענן את המרקם החברתי שלה, לעסוק בתחום מעניין. לעשות משהו אחר בחייה, בקיצור רוצה שינוי.
תקשור
שני מסרים הגיעו בתקשור:
1.      ללמוד תחום יצירתי פרקטי, כמו עיצוב אופנה ולהפסיק להסתובב בין קורסים כפי שהיא עושה.
2.      שיש לשואלת ליווי של ברבור גדול לבן, מלא הוד ויפה, שהכינוי שלו  "נסיך הברבורים."
ברור שקיימתי לגבי "נסיך הברבורים" הביא אותי לאגדת "האביר הברבור" הוא כנראה לוהנגרין בנו של פרספיל, מאביריו של המלך ארתור. מה שמאפיין את לוהנגרין הוא התעוזה והגבורה, באופרה של ואגנר הוא זה שמציל את הנסיכה אלייזה ונושא אותה לאישה.
מדוע הופיע בתקשור  "נסיך הברבורים" ולא ברבור? מדוע ההדגש על הנסיך? על כך הגיעה התשובה מהקריאה בקלפי הטארות.
קריאה
השואלת בחרה בשלושה קלפים:
קלף שמאלי (עבר) – הכוהנת, האמצעי (הווה) – המרכבה, והימני ( העתיד)- השוטה.

 
השוטה


מרכבה

הכוהנת

הכוהנת מייצגת דמות שתכונותיה מוסתרות. זה מתבטא בבגדים הכבדים שהיא לובשת. מה הדמות מסתירה? בדרך כלל יכולות גבוהות בתחום הרוחני, היצירתי והחושני. דמות עטויה כזו יכולה לסמל חסמים יצירתיים וגם שמרנות לגבי נושאים מסויימים.
המרכבה נהוגה על ידי נסיך. מסמלת תזוזה לאחר קיפאון מחד אך גם תקיעות מאידך. הנסיך הוא הפוטנציאל אך המרכבה רתומה לשני סוסים כשכל אחד מושך לכיוון אחר. יכול בהחלט לסמל מצב של עצירה בחיים לפני פריצה, כי בפוטנציאל יש תנועה.
השוטה הוא ההלך, סמל השחרור ממגבלות ותנועה לעבר מרחבים חדשים. כל האפשרויות עומדות בפניו ובפני השואל, יש לו מספיק "צידה" לדרך החדשה, היא ארוזה בשקית שהוא נושא על גבו ובמקביל מלווה אותו כלב, שיגן עליו מפני הפתעות לא רצויות. הוא נקרא כך מפני שהתנהלותו  מפתיעה ושונה מן המקובל עד שלפעמים הסובבים אותו כל כך לא מבינים אותו עד שהם חושבים שהתנהגותו אינה הגיונית.
מה כל זה אומר לגבי השואלת?
אני מזכירה לכם שהשואלת באה עם שאלה הקשורה לשינוי בחייה, לו היא מייחלת. הקלפים מספרים את הדבר הבא: בעבר הסתרת יכולות מדהימות שלא נתת להן ביטוי, והשקעת בלמידה, שאיפשרה לך התפתחות אישית אך לא היתה לה תכלית פרקטית. בהווה את נמצאת באיזו פרשת דרכים, רוצה שינוי אך לא יודעת מה לעשות על מנת שזה יקרה. קלף המרכבה אומר לך שלמרות, שאינך יודעת מה את בדיוק רוצה, יש לך פוטנציאל לחולל שינוי בחיים שלך, הנסיך הוא הפוטנציאל, הוא הדמות שמאפשרת, הוא הכוח הפנימי שיניע אותך לחולל שינוי בחייך. ואילו דמות השוטה מרמזת שאת תבחרי בתחום שיפתיע את כולם, הסובבים ירימו גבה וישאלו "מה עובר עליה?" אך אל חשש תעשי  את השינוי ממקום של חופש ובחירה, השתחררי מגבולות ההיגיון, יגידו עליך האחרים מה שיגידו, את מוגנת בשינוי שתעשי יש לך את כל הצידה לדרך שבה תבחרי.
הקריאה שמעבר לקריאה
מה שמעניין אותי כמדיום שמקבל מסרים הם הקשרים בין התקשור לקריאה. מה יש מעבר לדברים הגלויים? העניין המרכזי שריתק אותי היה עניין הברבור והנסיך. לנסיך יש חשיבות רבה מפני שהוא מופיע גם בתקשור וגם בקריאה. מדוע בתקשור לא מופיע סתם ברבור אלא "נסיך הברבורים?"
ובכן התשובה קשורה לסמל הברבור במיתולוגיות השונות באירופה. הברבור הינו דמות שאין לה זהות מוגדרת. הברבור מופיע באגדות הן כזכר, באופרה "לוהנגרין" של ואגנר והן כנקבה ב"אגם הברבורים", לפעמים כברבור  אצל אנדרסן ולפעמים כעורב אצל האחים גרים. ומדוע כך? כי הטבע חנן את הברבורים ממין זכר וממין נקבה באותו מראה כמעט, כך שהם יכולים להסתיר את מינם. מה זה מזכיר לכם? נכון את ההסתרה בדמותה של  הכוהנת שמסתירה את יכולותיה, את היצירתיות שלה, ואת היצרים שלה. יש משהו מבלבל באשר למהותה של הכוהנת. הבלבול ממשיך איתנו לקלף המרכבה. את המרכבה נוהג נסיך, אך מה שמתרחש מתחת, ונעלם מעיניו הוא הבלבול של  הסוסים שיוצרים אי וודאות באשר לדרך. "אז לאן לפנות? ימינה או שמאלה?"
"איזה שינוי אני רוצה?" שואלת האישה, היא רוצה בשינוי אך חוסר הבהירות גבוה (קצת בלבול וקצת הסתרה).
בתקשור אין מדובר בברבור סתם, כי מלבד יופיו של הברבור והדרו הוא מסמל גם איזו אי בהירות, ואילו המסרים לשואלת אמורים להיות בהירים, למנוע את הבלבול, לכן מופיע הנסיך, הן בתקשור והן בקריאה. מה שקשור אליו הינו וודאי הן זהותו המינית והן מעמדו החברתי על כל המשתמע מכך.
ובכן אישה יקרה, נסיך הברבורים עבורך הוא ההדגש על כך שהגעת למקום שיש בו בהירות, עליך לקחת החלטה, אינך אמורה לדשדש בשאלות, מהו השינוי שאת רוצה, נאמר בתקשור ובקלפים שהגיע הזמן לתת ליצירתיות שלך לפרוץ החוצה, הכל יהיה ברור לך, כל הפוטנציאל יעמוד לרשותך, הגעת לעידן של בהירות. ואם הנסיך לוהנגרין, נסיך הברבורים, אמור לשמור עליך, בטחי שדרכך בעתיד תביא אותך לחוף מבטחים.
שני נסיכים מלווים אותך, נסיך הברבורים מהתקשור ונסיך הפוטנציאל מהקריאה. תני ליצירתיות שלך לפרוץ, ועשי את כל הדברים הכי מטורפים שלא העזת לעשותם עד כה.
בהצלחה לך אישה יפה.
מקווה שתיהנו מהקריאה ושיהיה לכם שבוע נפלא
מחבקת אתכם

אורנה  



2 תגובות:

שמחה שגיא אמר/ה...

אורנה יקרה, הדברים החכמים שאת מביאה נוגעים תמיד במילים של חורחה לואיס בורחס בשיר "רגעים". מילים בלתי נשכחות......אבל אף פעם לא מאוחר....
שמחה שגיא.

orna shafrir אמר/ה...

שמחה יקרה
את תמיד מקורית, חמה ומיוחדת
תודה לך על הפירגון
חיבוק

אורנה