יום שני, 27 בדצמבר 2010

קסמן של הטארות שלי: מגיע לנו מכל השפע הקוסמי

שלום קוראי היקרים
כמה אנשים אתם מכירים שמכריזים באמונה שלמה: "מגיע לי מכל השפע הזה"? אני לא מכירה הרבה כאלה, בדרך כלל אנשים לא מאמינים שאכן מגיע להם, ואם כבר קיבלו מתנה אחת מהקוסמוס אין הם מאמינים שיש עוד שפע מתנות עבורם.
הגיע אלי מנהל צעיר שזה עתה זכה בתפקיד מאתגר במקום עבודתו. לאחר הקדמה שעסקה בהתנצלויות "רק עכשיו קיבלתי תפקיד, איך זה נראה שאני כבר שואף לתפקיד הבא" הוא העלה את השאלה הבאה: " האם מצפה לי קידום מקצועי בעתיד הקרוב?"
פרשתי בפניו את הקלפים והוא בחר בשלישיה הבאה:

השמש

הכהן
קיסרית
ימין- עתיד: קלף 19  ( השמש)   אמצע-הווה: קלף 3  (הקיסרית), שמאל- עבר:  קלף 5 ( הכהן)
סיפור הקריאה
מה שניתן ללמוד מהסיפור בקלפים זה על התפתחות. בעבר כמו הכהן בקלפים, האוטוריטה שלו במקום העבודה התבססה על ידע אינטלקטואלי ועל כישוריו להדריך וללמד אחרים. הוא בעל ידע תוכני וגם רוחני גבוה ושיטתו היתה להעביר את הידע מלמעלה למטה, הווה אומר מבעל הסמכות ללקוחות שלו. קלף הקיסרית שהוא קלף ההווה הדגש הינו על שינוי, לא רק אוטוריטה מכוח הידע אלא סמכות שבאה מהגדרת התפקיד. הקיסרית הינה דמות חזקה, יש לה מעמד בקרב הסביבה, היא מחוברת לרבדים בסיסיים, לשפע, לעניינים מעשיים. היא נדרשת להתמודד עם מצבים הדורשים שיקול דעת והחלטות נבונות. היא למעשה דמות מתאימה לתיאור תפקיד ניהולי, ומרמזת לשואל שאת התפקיד הנוכחי הוא יצליח לעשות על הצד הטוב ביותר. קלף העתיד הינו קלף השמש, קלף השפע, אחד הקלפים הגבוהים בסדרה, קלף שמעיד על הגנה, הצלחה, עזרה מ"למעלה", זו השמש, וגם עזרה מהמישור הארצי, מאנשים במעמדו של השואל, ועל כך מעידים הכמעט "תאומים" בקלף. יש מים, מה שמעיד שתהיה זרימה בחייו של השואל, מים גם הם מסמלי השפע.
לגבי השואל שהגיע אלי, הקלפים מספרים רק טוב. הוא יצליח בתפקידו הנוכחי, ויצליח גם בעתיד בכל תפקיד שיבחר או יקבל. אין כאן תשובה ישירה, אם יקבל בעתיד הקרוב תפקיד שיש בו קידום מקצועי, אלא רמז לכך, שבכל אשר יפנה יצליח, כי כפי שפתחתי וכתבתי, לכולנו מגיע מהשפע הקוסמי, הוא לא מתחשבן איתנו מתי קיבלנו מתנות, אלה זורמות כל הזמן אנחנו רק "שוכחים" לאסוף אותן. כמו כן שימו לב שבכל הקלפים יש מישהו שמתבונן ימינה, זה אומר שיש התבוננות אל העתיד, התבוננות כזו יוצרת בחיינו תנועה. הדבר מאפיין מאוד את השואל, כי הוא הגיע עם שאלה לגבי קידומו המקצועי, חודשיים לאחר שקיבל קידום מקצועי................ עד כה קריאה נהדרת.
אתם חושבים שאניח לכם? לא, לא אניח לכם. השאלה שאשאל עתה אם הכל כל כך זורם וברור בקריאה אז היכן האתגר?
האתגר שבקריאה
השאלה שניקרה במוחי בזמן הקריאה היתה "למה בקלף ההווה הופיעה הקיסרית ולא הופיע הקיסר?" הרי השואל הוא גבר, כמה טבעי היה לו הקיסר להנחותו במלאכת הניהול העכשווית. זוכרים שאת הקלפים בוחרת המהות ולא הזהות, המהות הינה הנפש שלנו, זו שחיה חיים רבים בנצח הזמן ולה יש את כל הידע. היא בוחרת בקיסרית כדי להפנות את תשומת ליבו של השואל לאופן הניהול שלו בהווה. ומה אומר לו הקלף? אם תפעיל את הצד הנשי שלך בניהול תצליח יותר. קלף העתיד, קלף השמש מחזק את ההדגש על כך שיש בנו דואליות. שבכולנו יש צדדים נשיים וגבריים, בתהליכי הסוציאליזציה למדנו להיות מחוברים לצד הג'נדרי שלנו. בא הקלף ומזכיר לשואל את הצד הנשי. לו יכול היה הקלף לדבר היה אומר לו כך:
"מנהל צעיר, הכפיפים שלך ברובם נשים (מתברר שכך גם במציאות) על מנת שתצליח לנהל את הצוות שלך עליך להתחבר לצד הנשי שלך, ומשם להפעיל את מנגנוני הניהול. מה זה אומר? הייה קשוב מאוד, עבוד גם לפי אינטואיציה, היה דיאלוגי, הפעל רגש בעבודתך, הייה וורבלי ותקשורתי, הייה רוחני יותר, הפעל בעבודת הניהול הרבה חמלה, הייה גמיש, אל תלך עם הראש בקיר תלמד לעשות מעקפים כשצריך."
למעשה הקריאה בקלפים מדריכה את המנהל הצעיר, השואל שלנו, איך להופיע במציאות של הצוות שלו. אם יפעיל כישורי קיסר, הווה אומר כוח, שורה תחתונה, סמכות מתוקף המעמד, לא מובטחת לו הצלחה בתפקיד הנוכחי. מכיוון שכולנו מחוברים לשפע הקוסמי, גם השואל, באה המהות שלו ומנחה אותו באיזו דרך הוא יצליח לקטוף מהשפע הקוסמי.
בעידן הנשי העכשווי, התחברו לנשיות שלכם, תחשפו אותה, ראו את הילדים החשופים בקלף השמש, אין חשש לחשוף את הצד הנשי אצל גברים ואת הצד הגברי אצל נשים, כולם מוגנים על ידי שפע השמש. אם השואל יניע את מערכת היחסים עם הצוות מהצד הנשי שלו, העתיד צופן עבורו רק מתנות מהשמש ומהמים.
לסכום: בקריאה ראשונה ראינו רצף לוגי שעל פיו מתפתח סיפור הקריאה, מנהל צעיר שמבקש לדעת אם מחכה לו קידום מקצועי למרות שזה עתה קודם. בעבר היה בתפקיד הוראה, בהווה הוא בתפקיד ניהולי העתיד מבטיח לו הצלחה ושפע. קריאה שנייה מבהירה מדוע הוא בוחר בהווה בקלף הקיסרית ולא בקיסר. הסיבה לכך נעוצה ברצונה של המהות שלו להנחות אותו בכישורי ניהול, שמובילים להצלחה, אלה קשורים למהות הנשית שבו, אותה מהות שעניינה הצד הריגשי החמלתי והתקשורתי שלנו. 
בהצלחה לך מנהל צעיר. אני בטוחה שזו תלווה אותך לכל מקום.
מקווה שנהניתם מהקריאה, מאחלת לכולכם שפע מאורה של השמש
מחבקת אתכם
אורנה



2 תגובות:

שמחה שגיא אמר/ה...

אורנה יקרה, אני מדמה לחשוב שאם מנהלי בתי הספר היו מודעים לעוצמה שביכולת ההתחברות לצד הנשי שבהם, ההחיים בין כתלי המוסד הזה היו ניראים אחרת לחלוטין.... את חושבת כמוני ?
שמחה שגיא

orna shafrir אמר/ה...

שמחה יקרה
את צודקת, לצערי נראה לי שהמערכת עדיין מונעת על ידי אגו ושובניזם
ייקח עוד הרבה זמן....
נשיקות
אורנה