יום שלישי, 21 בדצמבר 2010

קסמן של הטארות שלי: הילדים שלנו הם המורים הגדולים שלנו

קוראים יקרים שלי
הפעם חוויתי תקשור וקריאה מורכבים למדי, גם הקשר ביניהם התגלה כמפתיע וכמיוחד. לאחר הפגישה ניקרה במוחי השאלה: איך זה יתכן? כיצד זה קורה שנמצא קשר בין תקשור לקריאה? פניתי לחבר שעוסק בתחום הרוחני שנים רבות, ושאלתי, "איך זה קורה?". נחשו מה הוא ענה לי? ניחשתם נכון, תשובתו היתה: "הרפי, הניחי ואל תחטטי, מה שצריך להגיע מגיע, החיטוט שלך יביא אותך לספקנות, ספקנות תסגור את הערוץ שלך."
עשיתי כעצתו.
הינה לפניכם האירוע:
הלקוחה שלי בשנות ה- 60 לחייה. סימפטית מאוד ונעימה. היא הגיעה ללא שאלה מיוחדת, וביקשה מסר.
הסכמתי. חשוב להזכיר לכם, יש להיות קשוב מאוד לרצון של השואל, כבר כתבתי בעבר שהסיפורים הסמויים עולים הן בתקשור והן בקריאה.

בתקשור הופיעו שניים מילדיה הבוגרים. הבן הבכור רווק כבן 36 ואחיו גם הוא רווק בן 26. הבכור מוביל אותה בשביל מושלג ומשוחח איתה. מסביב שלג, העצים חשופים אין בהם ירוק. מי שמדבר כל הזמן הוא הבן, נראה כמסביר לה משהו, אני לא מצליחה לשמוע את מה שהוא אומר. לאחר סבוב שלם בשלג שהם עושים, היא נראית ישובה בחדר יפה, מוסק באח. הבכור לידה אליו מצטרפים אישה וילד. מיד אחר כך היא חוזרת לביתה וכבר ממהרת לסופר מרקט. הבן הצעיר נראה במהלך התקשור כמי שמרצה ומלמד סטודנטים, הוא עומד על בימה מוגבהת באולם גדול.
הקלפים שהיא בחרה:

   
          השטן                                                  התלוי                                      השמש


שמאלי ( עבר) –השמש, אמצעי ( הווה) התלוי, ימני ( העתיד) השטן.
השמש (קלף העבר): עידן התמימות, מצב מוגן, תחושת רווחה וסיפוק. הכל בחיים מסודר כמו שצריך, הכל יציב וקבוע. סביבה משפחתית חמה ומגוננת. מכיוון שהכל מתנהל על מי מנוחות אין לשואל מוטיבציה לפריצה, לשינוי, או למימוש אישי שדורש יציאה מהשגרה המקובלת.
התלוי (קלף ההווה): התכנסות להתבוננות מחודשת ופורצת. הזדמנות לראות את המובן מאליו באופן "הפוך" ממה שנראה עד כה או ממה שהאחרים רואים. אפשרות להעמיד את עצמך במבחן ולהעמיד הכל בספק להתבונן על מנת לאפשר צמיחה שתבוא בתום תקופת ההתבוננות.
השטן (קלף העתיד): התפרצות הנפש ללא מעצורים, שבירת מסגרות קיימות, חשיבה חורגת מהמוסכמות, היצירתיות תופסת מקום בחיי השואל על חשבון כל נוחות מוכרת.
פרשנות א': הילדים בתקשור הם הבנים שלה כמובן, ניתן לומר שהבכור יעבור דרך ארוכה ולא קלה עד שיסתדר ויקים בית, הצעיר יממש עצמו באקדמיה, הוא יתפתח באמצעות לימודים אחר כך יקים בית. הקלפים מחזקים זאת, כי גם בהם מופיעים שני הילדים. בעבר הם חיו בבית חם, מגונן חייהם התנהלו על מי מנוחות, כיום הם עוברים "מהפך" מחשבתי והתנהגותי במובן שהם משנים סדרי עולם שהוטמעו בביתם, בעתיד כל אחד מהם יממש עצמו בדרכים לא מקובלות, יצירתיות מאוד ושונות ממה שמצופה מהם.
פרשנות מעניינת? לא בטוח. פרשנות נוחה? בטוח שנוחה.
מכיוון שהינכם מכירים אותי, אתם יודעים שלא אסתפק בכעיוון פרשני זה, כי אני נוהגת לחפש את הרובד הסמוי. אני מזמינה אתכם לפרשנות האחרת:
פרשנות ב':
אני מחפשת את מה שבולט, והפעם מה שבולט הוא הופעתם של שני ילדים הן בתקשור והן בקלפים. מדוע הם מגיעים? הרמז לכך נמצא בתקשור, שם הם מופיעים כמורים, הבן הצעיר נראה ממש מלמד במסגרת אקדמית ואילו הבן הבכור מוביל אותה "דרך השלג" וכל הזמן מסביר לה משהו, למעשה הוא מלמד אותה, הלמידה אינה קלה, היא צריכה לעבור "דרך הקרח" והעצים הערומים. אך כשהיא מבינה את השיעור היא זוכה שוב להיות בבית מוגן, מחומם וסביבה משפחה.
את מה שלא שמעתי בתקשור, הווה אומר את השיעור שהם נותנים, הבנתי דרך הקלפים. מה הם מלמדים אותה?
לו יכולתי לתת מילים בפיהם השיעור היה נשמע כך:
הם: (שמש- קלף העבר) "אמא, עידן התמימות הסתיים, אנחנו יצאנו לעצמאות, אנחנו כבר לא צריכים את הגנה שלך, אנחנו מסוגלים לנהל את חיינו בעצמנו"
אמא: "אבל אתם עדיין לא מסודרים, לא התחתנתם, לא הקמתם עדיין משפחה ואני מודאגת"
הם: ( התלוי-קלף ההווה): אמא תתחילי לראות "הפוך", תראי אותנו דרך העיניים שלנו לא דרך המוסכמות החברתיות שאת מכירה, אם נרצה להתחתן בגיל 40 ולנו זה טוב, אז מה יש לך לדאוג? אמא, תתבונני במה שיש לנו ולא במה שאין לנו, כי מה שהינו "אין" בעיניך, יתכן שהוא "היש" בעינינו.
אמא: "כדי שזה יקרה, מה אתם מצפים ממני לעשות?"
הם: (השטן-קלף העתיד) "אמא, תתחברי ליצרים שלך, ליצירתיות שלך, את כל כך מוכשרת בציור, תתחילי לצייר, תני לכשרונות שלך במה, עזבי אותנו, אנחנו נסתדר, כל מה שהחנקת עד היום למען הסדר הטוב, תני לו במה. אמא זה התור שלך עכשיו."
סכום
מה שהיה סמוי במהלך התקשור התגלה בקריאת הקלפים: שני הילדים של השואלת באו ללמד אותה משהו, הקלפים ספרו את מה שהם באו ללמד אותה.
תשאלו בוודאי כיצד היא הגיבה? בהתחלה היא התאכזבה, מפני שהיא ציפתה שאספר לה מתי הבנים שלה מתחתנים, כמו כל אמא היא רוצה לראות אותם מסודרים. אך מכיוון שאני איני מגדת עתידות, ולא ניתן לשאול אותי על אחרים, הלכנו לתקשור ולקריאה פתוחים, הווה אומר, שאלנו מה המסר?  התשובות שהיא קיבלה מעוררות מחשבה ונותנות לה כיוון לגבי עצמה, כיוון שבאמצעותו היא יכולה לעבור תהליך טרנספורמטיבי. בתהליך הזה תאריך החתונה של הבנים יפסיק להטריד את מנוחתה.
זוכרים שהקלפים חושפים את הרובד הסמוי? למרות שלא אמרה דבר על ילדיה הן התקשור והן הקריאה חשפו משהו מהיחסים בינה לבינם, וכבר למדנו שדוקא הילדים שאיתם קשה לנו יותר הם המורים שלנו. המסר שהיא קיבלה היה להקשיב לילדיה, כי באמצעותם היא תלמד ותעבור טרנספורמציה או רק אז היא תפסיק לדאוג להם ותרפה.
אמא יקרה, בהצלחה לך מאמא שחווה חוויות דומות, איך בעלי אומר? את אמא פולניה שאין לה תקנה.  
מחבקת אתכם באהבה רבה
אורנה

  
  


2 תגובות:

שגיא שמחה אמר/ה...

התהליך שמתרחש אחרי הקריאה מדהים ! הדיאלוג הוירטואלי בין האם לילדיה למשל מייד הקפיץ מילים וצירופים ממכלול אחד כמו עצמאות, עצמו ובשרו, עוצמה, עצימת עיניים, הגדרה עצמית,כל עצמותיו תאמרנה.....
איזה כיף לראות לפתע את הרובד הסמוי הזה, את הלכידות הרעיונית שלו ואת הקשר לפרשנות של המסר הכללי........

orna shafrir אמר/ה...

שמחה יקרה
הערותיך כמו תמיד מאירות על התבונה
וכך מוסיפות לקורא מידע גבוה מאוד
תודה רבה לך יקירה
אורנה