יום חמישי, 13 בינואר 2011

מים כחול וכוכב מה הם מסמלים?

שלום לכם קוראי היקרים
הפעם חזרה אלי האומנית הצעירה שקיבלה ממני הכוונה לפני כחצי שנה. אז שלחתי אותה בברכת הדרך לכיוון הדרכה בתחום האומנותי, מתוך כוונה שתאפשר לתלמידים שלה ביטוי אישי התפתחות, ותרפיה מסויימת. נפגשנו לפני כשבוע, האומנית היפה מאושרת, אכן פתחה את הסטודיו שלה להדרכת אחרים, והיא מאוד מרוצה, כך גם התלמידים שלה. למרות כל אלה היא מתלבטת שוב.
הפעם היא ביקשה לדעת האם אכן היא בכיוון הנכון ומה הם ההיבטים הנוספים שכדאי לתת עליהם את הדעת. היא הוסיפה שהיא מחפשת מקום מגורים חדש כדי שתהיה לה אפשרות לשלב בו גם את הסטודיו שלה.
מה ראיתי בתיקשור?
א.      המון מים, זה היה הדבר הבולט ביותר, מים מים מים והרבה בשני אופנים: ים- חוף ים, גלים רכים מלטפי רגליים ובריכות מים, בריכות כחולות גדולות וקטנות. האומנית היפה מטיילת בבקיני מינימלי שמחה ומאושרת בין הבריכות ובחוף כבתוך ביתה. שני ילדים צמודים אליה, תינוק וילד כבן 3.  
ב.      בית לבן, שלג, והאומנית היפה וילדיה הקטנים לבושים מעילים כבדים עומדים ליד שער אפור. פניה נפולות.
ג.        סטודיו שנראה כמו סוכה ענקית (כמו סככות בחוף הים) ובה פינות עניין: שולחן עבודה ויצירה, פינות תצוגה, פינת למידה, פינת מכירה, הכל צבעוני ומזמין.
ד.      סבתא רבתא שלה הופיעה, היא מגינה עליה, עיניה כחולות כצבע הים.
שאלתי אותה מה היא מבינה מתוך התיקשור? ברור לכם שהיא הבינה שאת הסטודיו שלה עליה לחפש בקרבת מים וכי המקום הנוכחי שבו היא גרה סוגר את האנרגיה שלה.  
הסמלים שקיבלנו בתיקשור:
מים-שפע והיכולת להיות בשפע
ילדים של השואלת- רעיונות גבוהים שהרתה והוציאה אל הפועל
דמות עם עיניים כחולות- (הסבתא רבתא) ישות גבוהה שמדריכה את השואלת
צבעים- כחול, ריפוי תקשורת וביטוי אישי והלבן, אנרגיה גבוהה מאוד, אפור מסמל חוסר בהירות ואדישות
כמעט כל הסמלים הם ביטויים לשפע היצירתי של האומנית, ולהיותה מחוברת להדרכה ברמה גבוהה, האפור מאט ויוצר אי בהירות, בדיוק המצב שבו היא הגיעה אלי.
בחירת הקלפים:
שמאל (עבר)- הכוהן, אמצע-(הווה) -המרכבה וימין-(עתיד)- הכוכב.
הכוכב



הכוהן

המרכבה

מה אומרת הקריאה?
שלב ההוראה בשל אצל השואלת הוא מתבצע ולכן הוא מופיע כעבר, זהו הכוהן האיש המשכיל והמדריך. בהווה יש פוטנציאל והתלבטות, הנסיך הוא הסמל להתלהבות, ליצירה וליכולות הגבוהות של השואלת (הפוטנציאל), אך הוא נוהג בכרכרה כבדה, שמובילים אותה שני סוסים כל אחד מושך לכיוון אחר. זה מראה שהשואלת בתקופת בהתלבטות, פוסחת על שני הסעיפים, שהדרייב מואט, כי יש משיכה לשני כיוונים. קלף העתיד הוא קלף הכוכב, מרמז שהשואלת מודרכת על ידי אינטואיציות גבוהות, היא שואפת להרמוניה, היא תצליח הודות ליכולת שלה לזרום, מחוברת לאני הרוחני שלה, היא מוגנת מהדרכה גבוהה. בקלף מים שמסמלים שפע, הדמות החשופה היא דמות גלויה מחוברת למרכז של עצמה פתוחה ומשוחררת.
הקלפים למעשה אומרים לאומנית היפה שלנו שהיא מיישמת את ההוראה וההדרכה יפה, שהיא נמצאת עדיין בהתלבטות ושבעתיד צפויה לה הצלחה.
הקשר לתקשור:
הקשר מתבטא בקלף הכוכב הוא קלף העתיד: המשותף הוא המים והתלבושת של השואלת, מה שחיזק את המסר בדבר המקום אותו עליה לחפש: קירבה למים, הלבוש של השואלת בתקשור ושל האישה בקלף הכוכב כמעט זהה, כי החשיפה של האומנית היא דרך חיים, כי מה עושה אומן? מציג לראווה את המקומות הנסתרים מעין רואה. הכוכב הוא הסמל להיותה מחוברת לשפע היצירתי, כמו המים שהם סמל לשפע היצירתי שלה, יצירה שנמצאת בתנועה מתפתחת כל הזמן.
איזו הפתעה היתה לנו בקריאה?
מתברר כי בקריאה הקודמת קלף הכוהן, הוא המורה והמדריך, הופיע אצלה כקלף העתיד ואילו בקריאה זו הופיע הקלף כעבר. הדבר מוכיח על המשכיות ורצף רעיוני, על כך שיש סיפור המתגלה על ידי הקלפים, לסיפור יש כרונולוגיה גלויה לגמרי. העניין השני שעורר אצלנו הפתעה הוא המים שהופיעו הן בתיקשור והן בקלף הכוכב. הנוכחות של המים חזקה מאוד כדי להדגיש בפני השואלת, כי למרות ההתלבטות והתחושה שעדיין אינה יודעת כיצד היא ממשיכה, מעבר לפינה ממתינים לה רק שפע, זרימה ויצירה.
בהצלחה לך אומנית יפה שלי.

מקווה שהיה לכם עניין גם הפעם
בברכת מים בשפע לכולנו
באהבה
מאורנה

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אין עלייך אורנה יקרה
שעולמך יאיר כפי שאת מאירה לאנשים הפונים אלייך

שמחה שגיא אמר/ה...

אורנה יקרה, משכנע וכל כך נכון....נחשון בן עמינד קפץ לכחול המים בלי להתלבט -ובתעוזה רבה! לפי המסורת שלנו הוא מסמל בדיוק מה שהאומנית צריכה לעשות :לא לשבת בחיבוק ידיים ולחכות, אלא לשעוט קדימה בבטחון לתוך הזרימה הכחולה...

orna shafrir אמר/ה...

תודה, תודה, אנונימי/ת

orna shafrir אמר/ה...

שמחה, מקסים מה שכתבת, ממש מקסים ולא מוכר לי, מקסים. אני מפנה את האומנית לקרוא את מה שכתבת
נשיקות

אורנה