יום שלישי, 8 במרץ 2011

אס החרבות לרגל יום האישה????????????????

 



קוראים יקרים שלי
אס החרבות לרגל יום האישה? בהתחלה חשבתי שמישהו מהתל בי, אך מיד הבנתי שזה בדיוק הקלף המתאים. מדוע? פשוט מאוד. למרות האלימות כלפי נשים, שלצערי תופסת מימדים עצומים, העידן הנוכחי הינו עידן נשי. תהליכי ההעצמה הסוציו-חברתיים מעמידים כיום נשים רבות, שמספרן הולך וגדל בשורה אחת עם עם הגברים, "אם לא למעלה מזה".

מהם תהליכי העצמה? בעיקרם אלה תהליכים פסיכולוגיים חברתיים. מעבר ממצב של חוסר אונים למצב אונות, מאלם חברתי לנוכחות חברתית, מחוסר פעולה לפעולה. השפעתם של תהליכים אלה ארוכת טווח, אך הנוכחות החיצונית שלהם אינה מאפשרת התעלמות.

מה דמותן של נשים שזכו לחוות את תהליכי ההעצמה?
יש להן נוכחות חברתית פוליטית, הן בעמדות מפתח כלכליות, חברתיות, הן לוקחות את היוזמה לשיוויוניות ומנצלות הזדמנויות להנכיח עצמן בכל הרבדים החברתיים.

איך זה קשור לאס החרבות? על מנת להגיע למקומות המועצמים האלה יש צורך להפעיל הרבה חשיבה פחות רגשנות, לסמן מטרות ולהתנהל על פי מטרות אלה, להיות יוזמתיים, אנליטיים, ראציונליים. לדעת לקבל החלטות במצבי קונפליקט, להיות אחראים להחלטות, להיות אסרטיביים, והכי חשוב לנהל את החיים ממקום ענייני, ולא להישאב למקומות הרגשניים, שמניבים תגובות לא מתאימות לנסיבות.

כל אלה בדיוק הם המאפיינים של אס החרבות.

יקרות שלי, שיהיה לכן יום אישה שמח, וכשהנשים תשמחנה אין ספק זה ישפיע על כל גבר בסביבה.

באהבה

אורנה

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אורנה היקרה
לצערי עדיין הכוחנות שבעיקר שייכת למין הגברי שולטת בעולמנו. לדעתי אס החרבות הוא סמל את העובדה שעל אף שמקיימים יום מיוחד לאישה ודואגים לזכויותיה יש עוד הרבה מקום לשינוי ושיפור.

orna shafrir אמר/ה...

אנונ ימי יקר
זוית ראייה מעניינת הצגת. מסכימה שיש עוד המון לעבוד עליו.
ברכות עליך
אורנה