יום שישי, 4 במאי 2012

המלצת קריאה: "המוח הנשי" ד"ר לואן בריזנדיין" הוצ' מטר

שלום לכם קוראי היקרים


אתם יודעים שכל מוח מתחיל כמוח נשי? ורק מהשבוע התשיעי של ההריון הוא מוצף באסטרוגן או בטסטסטרון? וזה למעשה מה שקובע את אופי החשיבה וההתנהגות של המינים. השוני בין גברים לנשים נעוץ קודם כל ב"דלק" שמזין את מוחם במשך כל חייהם.

האסטרוגן מציף את המרכזים שאחראים על תקשורת ויחסים בינאישיים, לכן רוב הנשים משקיעות באינטראקציה הבינאישית, כן הן מדברות הרבה, כי התקשורת היא דרך לעיצוב יחסים אלה. לילדה הקטנה חשוב מגיל צעיר מה חושבים עליה, והיא תקח זאת בחשבון, וכן זה ישפיע על ההתנהגות שלה. בגלל שהאסטרוגן מתדלק מרכזים אלה, הנקבה מגיל צעיר תטפח את הדאגה לזולת ותכשיר את הנטייה לטפל באחרים, זה מכין אותה להיות אמא בעתיד. הנטייה הזו מתוגברת על ידי אסטרוגן בכמויות גדולות שמוזרם למוחה בזמן ההריון.

לעומת זאת מוצפים המרכזים של התוקפנות ושל המין אצל הגברים בטסטסטרון וזה מה שמעצב את ההתנהגויות שלהם. בנים ממהרים להתקוטט על מנת לשמר עמדת כוח, ילדות מוותרות, הן יכולות לוותר בעימות, אך בדרך כלל הן תמנענה ממנו מראש.

כשאת עצובה או מעוצבנת, ובן זוגך "לא מתייחס, לא שם לב" זה לא בגלל שהוא רע, לא מתחשב, או סתם חרה, זה נובע מכך שהמרכזים המוחיים האחראיים על תקשורת ויחסים פחות מפותחים על רקע חסרון ב"דלק" המתאים , האסטרוגן. גבר יחשוב במצבים כאלה שסקס יפתור את הבעייה, כי כך מוזן המוח שלו.

ד"ר לואן ברינזדיין שהשתתפה במחקרים רבים על ההתנהגות של שני המינים, היא נוירופסיכיאטרית מאוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו. בלשון ידידותית היא מתארת את ההבדלים בין נשים וגברים תוך סקירת החשיבה וההתפתחות הנשית מההתעברות עד הזקנה.

הספר מרתק.ממליצה לקרוא.

סוף שבוע נהדר

אורנה

אין תגובות: