יום רביעי, 29 ביוני 2011

יחסים ואסים

אישה מקסימה שאלה על היחסים בינה לבתה.
היא בחרה בשלושה קלפים:

טארוט ויחסים

אס המטות

השמש


אס הגביעים
א. אס הגביעים-רגש: מבט לעבר
ב. השמש- מצב מואר ומוגן: מבט להווה
ג. אס המטות- יצירה: מבט לעתיד

פרשנות
היחסים בין האם לבתה היו טעונים מאוד מבחינה רגשית, בהווה הן חוות סוג של היפרדות מאוחרת, תהליך שמקבל הגנה קוסמית נרחבת. לכשיסתיים תהליך ההיפרדות תוכלנה גם האם וגם הבת לחוות התפרצות יצירתית, תחושת שחרור ואפשרות לביטוי והתפתחות.

ניתוח: לפעמים מערכת יחסים בין הורים לילדים היא מערכת טעונה מאוד מבחינה רגשית על הרקע של רצון הילד להשתחרר ורצון ההורה להמשיך ו"להיניק". מה שבא לידי ביטוי מעשי בנתינה מוגזמת מצד ההורה וקבלה מאונס על ידי הילד. מערכת זו משולה לסיר לחץ ריגשי, שברגע בו ישתחרר הפקק... שלא נדע.
האישה והבת בסיפור שלנו השכילו לממש תהליכי היפרדות בצורה בטוחה, הביטו בתאומים, כל אחד מביט לכיוון אחר, אחד עדיין בחצי חיבוק והשני כאילו דוחף, זו ההיפרדות. התהליך בטוח ומוגן כי התאומים נמצאים בין מים לשמש, שני סמלים חיוביים אחד מאיר ומגן והשני מאפשר שפע. שתיהן בדרך לעתיד שיאפשר להן לממש את עצמן, אס המטות מסמל את המימוש ואת האפשרות לבטא את עצמך: לפסוע בנתיב החיים בו אתה מרגיש ממומש.

לסיום: נהוג תמיד להדגיש את הרווחים של הילדים שיוצאים מרשות ההורים לעצמאות. דוקא בקריאה זו, זימנה האישה שבאה אלי התבוננות אחרת על ההיפרדות בין הורים לילדים, דוקא את הרווחים של ההורים לממש את מה שהיה עצור שם שנים רבות ועכשיו, כשהילדים עצמאיים, יש לו אפשרות לפרוץ לעולם.

ברכת הדרך לך אישה מקסימה

באהבה אורנה 



אין תגובות: