יום ראשון, 10 באוקטובר 2010

הטארוט מספרות את האמת

הגיעה אלי אישה חביבה כבת שישים, גרושה שנים רבות, שהחלה בבנית הקריירה החדשה שלה לאחר פרישה מוקדמת משרות הביטחון. היא עובדת בעבודה מעניינת מאוד ומאתגרת, אך רוצה לדעת אם להמשיך בכיוון שבחרה בו. התענינתי קודם כל על מנת לדעת, אם היא מעונינת בהכוונה או באימון. "בייעוץ והכוונה" היא אמרה. לאחר שיחה קצרה ביקשתי ממנה לבחור בשלושה קלפים מהסדרה הראשית. היא בחרה.

טארוט מספרות

בקריאה אני מבקשת מהשואל לבחור בשלושה קלפים אותם אני מסדרת משמאל לימין, כי יש להצבה שכזו משמעות. ברצוני להתייחס לקלף האמצעי שהיא בחרה בו: קלף המגדל שמספרו 16.

התבוננו בקלף:


מה אתם רואים? התפרקות התמוטטות, הכתר/הגג נקרע מעל הבנין, הנפילה כלפי מטה של הדמויות, שכל אחת פונה לכיוון אחר כל אלה מעידים שכל חוקי המשחק השתנו, ואחרי תקופת מתח מסוימת באה התפרקות. זה קלף שמרמז על כך שמה שהיה לא יהיה ויש ללכת לכיוונים חדשים.

לאור מה שהיא ספרה לי שום דבר לא הסתדר.  הפרישה שלה היתה נינוחה, והיא נהנתה מכל רגע בעבודתה הקודמת ונהנית בכל רגע מהקריירה החדשה שלה. שאלתי אם בכל זאת היו אירועים שהעידו על זעזוע על שבירת מסגרות או מוסכמות, "לא" ענתה לי.

אני עצמי הייתי די מבולבלת, כי הקלף לא התאים לשום דבר שסיפרה לי עליו בנוגע אליה באופן ישיר. הבעתי את הבלבול שלי באופן גלוי. גם ניסיון להתבונן על הצד החיובי של ההתמוטטות, לא הניב תוצאות, כי התשובות שלה לא סיפקו את הסחורה.

איך אני יכולה לייעץ ולכוון אם אני עצמי תקועה?

ואז שאלתי אותה: "נא הגידי לי האם הגעת אלי כדי להתייעץ בנוגע אליך? או אולי את רוצה להתייעץ בקשר לאדם קרוב לך?"

היא השתתקה, התבוננה בי כמה שניות ואז התחילה לספר: "הכרתי לפני כמה שנים גבר מדהים, עצמאי בתחום הבנייה, מבוסס מאוד, וחשבתי שאוכל לבנות איתו פרק ב'. לפני כמה חודשים העסק שלו פשט את הרגל, והוא התרושש, והנושים לא נותנים לו לחיות. אני מודאגת מאוד, הוא כבר לא צעיר, ועכשיו מבחינה כלכלית הוא על הפנים, לא ברור לי איך הוא משקם את העסק, ואני חרדה מהתקשרות פורמלית לגבר במצב הזה." כך אמרה ודמעות בעיניה.

לא אספר לכם על המשך השיחה שלנו כי לא זה העניין. רק רציתי להביא דוגמא לכך שאדם, שבא להתייעץ איתי, שואל שאלה, ואני מכוונת על ידי שאלתו, אך לא תמיד זו השאלה שהוא רוצה לשאול. במפגש מעין זה יש רבדים גלויים וסמויים. אני יכולה בדרך כלל להקשיב לרובד הגלוי, כמאמנת אני לומדת להקשיב למה שלא נאמר באופן גלוי, כלומר אני מקשיבה לרובד הסמוי. זה לוקח זמן לגלות את מה שלא נאמר.
לעומת שיח כזה מאפשרים הקלפים שיח אחר, הם מפנים אותנו הישר אל הרובד הסמוי, כי השואל בוחר את הקלפים מתוך המהות שלו, כאילו הנשמה בוחרת את הקלף. המהות שלו יודעת הכל, ולכן יכולה להפנות אותו לבחירה המתאימה.

האישה החביבה שהיתה אצלי באה להתעניין למעשה בבן זוגה, כי זו הבעייה שמטרידה אותה ברגע זה, היא בחרה בקלפים שמספרים את הסיפור האמיתי שמטריד אותה, לכן נבחר קלף המגדל שמסמל בדיוק את מה שעובר עליה: התמוטטות העסקים של בן זוגה לצד ההתפרקות שלה לנוכח מה שקורה. שהרי מה שמנהל אותה היום זו התמוטטות התכניות שלה לבנות איתו עתיד משותף.

יש משהו אנרגטי מאוד בעבודה עם הקלפים. הם מגלים לנו את ה"אמת" שבה איננו רוצים לפעמים להביט.

תודה לך יקום שאתה מאפשר לי זאת.

שיהיה לכם שבוע נפלא

אורנה

4 תגובות:

Unknown אמר/ה...

שלום אורנה
הקלפים יוצרים שני סוגי תגובות. תגוהנ אחת מבטלת ואחת מתלהבת.
אני חושבת שיש להתייחס לכל דבר חדש בראש פתוח.
רציתי לשאול האם יש סוג מסויים של שאלות שמתאימות לקלפים ויש סוגים שלא? למשל שאלות שמתחילות בהאם?
שאלה נוספת האם כאשר את מבקשת שאלה לפני שמעלים קלפים ואדם אינו יודע איך לשאול האם את עוזרת לו לשאול נכון?
יונה

orna shafrir אמר/ה...

היי יונה
זה נכון את צודקת לגמרי. בינתיים התגובות שאני מקבלת אוהדות מאוד. שאלות האם לא כל כך מתאימות, כי אני לא מתייחסת לקלפים כאל קלפי חיזוי. שאלות האם גם די משעממות. לגבי שאלתך השנייה. אני צריכה להיות רגישה מאוד לגבי מיהו השואל. יש אנשים שאני עוזרת להם למקד את השאלה, ולצורך כך יש לי שאלות הבהרה של מאמנת. יש אנשים שאני פשוט יכולה להציע להם לעזוב את השאלה ולתת לי פתיחה חופשית, ואז עולה הסיפור, שהוא העניין העיקרי, סביבו אני מכוונת שיחה שמובילה לתובנות. יום נפלא ותודה על השאלות המאתגרות. אורנה

אנונימי אמר/ה...

אורנה, היקרה

הסיפור כל כך את, לראות את הנסתר לחתור לאמת ולהגיע לנקודה הפנימית פשוט לגעת באמת הפנימית.
שתמשיכי תמיד בנתינה ממקום של פנמיות האמת,
בהצלחה
רפי

orna shafrir אמר/ה...

יקר שלי
תגובתך מחממת את ליבי, היא מחזקת אותי באשר לנתיב שבחרתי. דע לך אני מאושרת על שעזבתי את המשרד ועל כך שאני יכולה לממש את עצמי בתחומים שהיום קרובים לליבי. שתצליח בכל אשר תיגענה ידיך
אורנה