יום שלישי, 10 במאי 2011

מעצמאות שהיה לעצמאות שיהיה

מיום עצמאות שהיה ליום העצמאות שיהיה: מה מספרים על כך קלפי הטארות?

הכהן


מזג

הצדק

אהבתי את הסדרה שהתגלתה בפני, כי בסה"כ התשובה של שלושת הקלפים על השאלה: בין עצמאות לעצמאות מה הולך להיות כאן? היא חיובית ואופטימית: איזון, חוק ומשפט ורוחניות עם תוכן.
מה זה אומר לנו? שהילת התבונה יורדת אל הארץ ונותנת לנו המון הזדמנויות.
הדבר הבולט מעצמאות של השנה שעברה היא הניסיון לאזן בין קצוות, למצוא את הדרך הנבונה, את הדרך המתאימה. איפוק מאפשר איזון זה. כך בזירה המדינית (ראו אירן) כך בזירה הפנימית. ומי שרוצה יותר פרטים על מה שקרה כאן בזירה הפנימית יעיין בדבריו של ראובן ריבלין בערב יום הזיכרון אותם נשא בטקס בהר הרצל.
מה שבולט בהתנהלות שלנו היא התייחסותה הבלתי מתפשרת של מערכת המשפט לפושעים עבריינים וסתם טפילים חברתיים. מערכת המשפט בארץ הרימה השנה ראש "בתבונה" ועומדת חזקה מול עברייני כל הצווארונים, ראו את משפט קצב ואחרים. מה אנו למדים מכך? שחוק סיבה ותוצאה הופך לגלוי ולמדריך לנו, ומי שייתן לו את ההיבט הארצי שלו, תהיה מערכת המשפט. הצדק הולך להיראות, שימו לכך ליבכם.
ומה הקלפים צופים לנו? ההתנהלות הנבונה תימשך. מוסדות השלטון יקבלו תוקף משנה, תוחזר עטרה ליושנה. המנהיגות המדינית שלנו תנהל את עניינינו מתוך תבונה וראייה לטווח ארוך. מוסדות ידע, תוכן ורוחניות יבססו את מעמדם ותרומתם תוכר על ידי ציבור הולך וגדל. הדת תתגלה יותר ויותר בהיבטיה הרוחניים והאוניברסאליים, כך שאנשים רבים ייטלו חלק בעשייה רוחנית לטובת הכלל. תהיה יותר מודעות לתפקידו של כל אחד לתרום מהידע, מהתבונה ומהניסיון שלו למען רווחת הכלל. אפילו מערכת החינוך הרישמית תפתח שעריה לידע רוחני גבוה שאינו קשור לדת ולהלכה אלא לתפיסות רוחניות אוניברסאליות.
ובא לציון גואל.

שולחת אליכם את אהבתי הגדולה

אורנה

2 תגובות:

בלה אמר/ה...

היי אורנה . איזה יופי. מהפה שלך לאלוהים.

orna shafrir אמר/ה...

שיהיה לנו טוב